Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Niebieskie Tuptusie

Grupa „Niebieskie Tuptusie” liczy 23 dzieci: 13 chłopców i 10 dziewczynek. Grupa jest zróżnicowana wiekowo (wiek dzieci: od 2,5 – 6 lat). Z dziećmi pracują: p. Agnieszka Hinc oraz p. Anna Grochal. Nasza praca z dziećmi opiera się na rytmie dnia, tygodnia i roku. Miesięczne plany pracy wychowawczo - dydaktycznej opracowujemy w korelacji z podstawą programową, programem wychowania przedszkolnego autorstwa Doroty Dziamskiej i Marzeny Buchnat „Zbieram, poszukuję, badam” oraz programem własnym przedszkola inspirowanym pedagogiką waldorfską. Założony cel edukacyjny w tym roku szkolnym to „Bezpieczny przedszkolak”

Każdy dzień w naszej grupie ma określone zajęcia:

  • Lepienie z wosku lub masy plastycznej – poniedziałek
  • Malowanie techniką „mokre w mokre”– wtorek
  • Pieczenie bułeczek i chleba - środa Eurytmia – czwartek
  • Rysowanie na dowolny temat – piątek
  • Sześciolatki uczestniczą w dodatkowych zajęciach przygotowujących do nauki w szkole prowadzonych przez panią dyrektor.
  • W ciągu dnia prowadzone są zabawy i piosenko po angielsku – dla wszystkich dzieci.
  • W poniedziałek i środę po obiedzie dzieci( 4, 5 i 6 letnie) uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego prowadzonych przez nauczycielki. 

 

Działania dzieci powiązane są z rzeczywistą aktywnością. Dzieci wykonują prace, dostosowane do swoich możliwości: robótki ręczne („piłeczki”, robótki z wykorzystaniem patyczków, tkanie na krosnach, tkanie na kołach) oraz majsterkują, przy użyciu prostych narzędzi. Przede wszystkim jednak to zabawa jest podstawową formą aktywności; dzieci w zabawie nie tylko nabywają wiedzy, umiejętności i sprawności, ale co najważniejsze - czerpią z niej radość.