Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Rytm dnia - Zielone Tuptusie

Godzina: Zajęcia:
7:00 – 8:15
Zabawy dowolne.
Przygotowywanie pomocy do zajęć.
Prowadzenie pracy obserwacyjnej i indywidualnej.
Prace porządkowe w sali zabaw.
Zabawy paluszkowe, ruchowe, wiersze i piosenki na powitanie dnia.
8:15 – 8:50 Zajęcia przygotowujące dzieci do podjęcia nauki w szkole.
8:50 – 9:30 Przygotowanie do śniadania, mycie rąk, nakrywanie do stołu.
9:20 Swobodne zabawy dzieci. Tworzenie zabawowych sytuacji edukacyjnych w celu
poszerzania wiadomości o otaczającym nas świecie oraz zdobywania doświadczeń z
rówieśnikami. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności. Samorealizowanie się dzieci
w różnych formach i sytuacjach. Opowieść ruchowa z muzykowaniem w formie
korowodu z wykorzystaniem piosenek i wierszy ilustrowanych ruchami. Zabawy w
ogrodzie. Przygotowanie do obiadu: mycie rąk, nakrywanie do stołów. Opowiadana
bajka, lub teatrzyk stolikowy.grodu, ubieranie, zabawy paluszkowe w szatni, zabawy w ogrodzie, powrót.
12:30 - 13:10 Obiad, mycie zębów i swobodne odchodzenie do zabaw dowolnych lub relaksu na
łóżeczkach.
13:15 – 14:30 Gry i zabawy inicjowane przez dzieci i nauczyciela, czytanie literatury, zabawy
relaksujące.

Przygotowanie do podwieczorku.
14:45 - 15:00 Podwieczorek.
15:00 - 17:30 Zabawy i zajęcia w małych grupach, obserwacja i praca indywidualna. Zabawy
dowolne według zainteresowań.

Zabawy na powietrzu.