Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Najważniejszą rzeczą jest to,
aby nauka była dla dziecka radością
i wyzwoleniem własnej twórczości.

R.Gloton, C.Clero

Adwent, spirala adwentowa

Adwent to czas oczekiwania, przygotowania siebie na narodziny Dzieciątka Jezus, przygotowania siebie do odpowiedniego przeżycia świąt Bożego Narodzenia.

My, dorośli, przygotowujemy się do odpowiedniego przeżycia nadchodzących świąt w ciszy i spokoju, wewnętrznie. Dzieci tego nie potrafią. W dniu 3 grudnia braliśmy udział w spirali adwentowej. Adwentowa spirala, jako symbol drogi człowieka do swojego wnętrza, wprowadza nas w przedszkolu w ten wyjątkowy nastrój - nastrój wyciszenia, wyczekiwania. Tego dnia dzieci przebywają zewnętrzną drogę w głąb siebie. Wkraczają w spiralny łańcuch ułożony na podłodze z gałęzi jodłowych. W centrum spirali pali się świeca - jedyne światło w ciemnej sali. W ciszy i spokoju daje się słyszeć tylko piosenki śpiewane cichutko przez nasze panie. Dzieci, krocząc po spirali (młodsze razem z panią, swoistym 'aniołem stróżem'), zapalają kolejno swoje, włożone w jabłuszka świece od tej znajdującej się w centrum spirali. Stopniowo przybywa światła.

„Cicho, cicho teraz nie mów nic
powolutku idzie cud, Dzieciąteczko już u wrót.
Cicho, cicho teraz nie mów nic„