Stawiamy na naturalność w braku nadmiernej ingerencji w proces rozwoju, w doborze materiałów, z których kształtujemy przestrzeń (zabawki, kąciki zabaw, akcesoria), w kontakcie z przyrodą, w rytmie roku i dnia oraz w naturalnych składnikach, z których sporządzamy posiłki w naszej kuchni
Relacje, które budujemy opieramy na szacunku, bliskości i towarzyszeniu, podążamy za naturalnym rytmem rozwoju dzieci, uczymy je współpracy i wspierania siebie nawzajem w tym miejscu, w którym dane dziecko się znajduje
W komunikacji skupiamy się na jasnym przekazie i transparentnych zasadach, stosujemy techniki porozumienia bez przemocy oraz rodzicielstwa bliskości nastawionych na potrzeby dzieci
Z Tuptusiami masz pewność, że Twoje dziecko jest w bezpiecznym, sprawdzonym, domowym miejscu, w środowisku, które respektuje jego potrzeby i wspiera naturalny rozwój.
Naszą misją jest wspieranie naturalnego rozwoju dziecka poprzez praktyczne działanie mające na celu wpojenie dziecku najważniejszych dla nas wartości, jakimi są:
Dzieci rozwijają się w swoim rytmie stopniowo nabywając nowe umiejętności przy wsparciu nauczycieli, którzy nie poddają ich presji konkursów, nie porównują, nie stawiają wymagań edukacyjnych, nie oceniają wzbudzając w ten sposób w dzieciach najgłębszą motywację do działania.
Duży akcent kładziemy na naturalne materiały, które służą zmysłom dzieci. Wszystko co nasi podopieczni dostają do rączek służy ich rozwojowi. Angażujemy ich także w prace ręczne, dzięki którym mogą poczuć swoją sprawczość i nabrać pewności siebie.
Dbamy o zdrowe żywienie naszych podopiecznych. To co dzieci jedzą, wpływa bezpośrednio na ich samopoczucie, ważne czynności organizmu oraz zdolności poznawcze. Nasze przedszkole posiada własną profesjonalną kuchnię, w której sporządza się smaczne, różnorodne i zrównoważone odżywczo posiłki oparte o produkty jak najmniej przetworzone i najwyższej jakości.
Cały proces towarzyszenia dziecku w rozwoju jest osadzony w rytmie przyrody. Piosenki i zabawy, poprzez które dzieci uczą się świata współgrają z przemianami zachodzącymi wokół nas. Tworzymy emocjonalne więzi ze światem, co jest fundamentem dalszego rozwoju.
Naszym celem jest stworzenie dla dzieci bezpiecznego domowego miejsca, w którym ich zmysły będą się mogły rozwijać w:
Pracujemy w nurcie pedagogiki waldorfskiej, której fundament stanowi głęboka relacja z dzieckiem rozumianym jako osoba, jednostka, z całym wachlarzem możliwości i ograniczeń.
Szanujemy wolność dzieci, ich indywidualność i im właściwe tempo rozwoju. Ten szacunek do drugiego człowieka wpajamy naszym podopiecznym.
Uczymy współpracy i odkrycia najgłębszej motywacji nie karząc ani nie nagradzając dzieci.
Wierzymy, że wzmocnienie więzi naszych podopiecznych z przyrodą i zasianie w młodych umysłach idei zrównoważonego rozwoju są dziś szczególnie istotne nie tylko dla zdrowia psychicznego, ale również z uwagi na konieczność dbania o nadmiernie wyeksploatowane zasoby Ziemi i kształtowanie świadomej postawy obywatelskiej.
W ciągu najbliższych lat, chcemy aby przedszkole było nadal kameralnym miejscem, przypominającym bardziej dom rodzinny niż placówkę edukacyjną.
Jesteśmy jednym z najstarszych lokalnych przedszkoli prywatnych działającym w Wieliczce nieprzerwanie od 2007 roku.
Przedszkole zostało utworzone przez mgr Martę Golik, wybitnego eksperta w dziedzinie pedagogiki waldorfskiej, a przede wszystkim osoby całym sercem oddanej dzieciom.
Na siedzibę przedszkola wybrano dom rodzinny w centrum miasta z przestronnym ogrodem.
Od samego początku Tuptusie stanowiły alternatywę do publicznych placówek edukacyjnych pod kątem realizacji programów nauczania w domowym kameralnym środowisku, w którym każdy z podopiecznych otoczony był i jest indywidualną opieką i troską.
Tuptusie to nie tylko przedszkole. To społeczność rodziców, pedagogów i dzieci – osób, dla których dobro młodych podopiecznych jest najwyższą wartością.
Wspieramy siebie nawzajem, wzrastamy w relacjach i nieustannie poszerzamy naszą wiedzę, tak aby zapewnić dzieciom jak najlepszą opiekę. Tym samym przykładem świadczymy o tym, jak istotne są pasja i rozwój.